torsdag, januar 13, 2005

Den tidligere nevnte jenta som snart har cyanid-befengt gaffel i øyet har skrevet sang. Hun synger den for deg selv om du ikke har bedt om det. Og dessuten har hun bestemt at vi skal ha en slags maskot på kjøleskapet, en hårete grå kjøleskapsmagnet-sel hun har gitt navn. Den prater hun babyspråk til og oppfordrer alle andre til også å prate babyspråk til den. Straks fortoner likvideringsplanene mine seg langt mer seriøse. Jeg hater folk som skriver sanger om alt mulig rart. På leirskole var det ”Høvringssangen” (”Høvring-venn, kom igjen, fram med det gode humøret!”), i speideren var det lass på lass med sanger, og alt skulle være så jævla pedagogisk og positivt. På barneskolen sang vi alltid sanger, ”Til Ungdommen” og ”Du ska få en dag i mårra” og ”Tenke Sjæl” og alt det andre konstruktive. Jeg gir dette deler av skylden for at jeg så altfor tidlig ble ironisk, og at ingen derfor forsto humoren min før 7ende klasse. Natur og Ungdom er verst på sanger, også klemmer de hverandre hele tiden og har platonisk kroppskontakt. Faen. Nei til konstruktivitet på rim!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!

Dette er Gud. Har ikke skjønt noe av dette internettgreine før nå, hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe her heller. Uansett: jorden vil snart gå under. Den skulle egentlig gått under i går, men den føkkings sønnen min har stukket av igjen, så dersom dere kjenner en Maria som nettopp har fått seg en langhåra slamp med navnet Jesus til kjærste: skyt'n!

Gud

Danielle sa...

Jeg finner det jo overhodet ikke provoserende at du umyndiggjør meg til en "søt lita snelle". Eller er det ironi du bedriver? Forøvrig er 99% av grunnen til at jeg blogger at jeg liker og kjefte og smelle. Jeg ruger på et limerick å hevne meg med.

Danielle sa...

Vet du hva? Nå har jeg lagt hodet i bløt i hele dag, men det er svært få ord som rimer på Hjorthen (jeg ser ikke helt potensialet i hverken "Morten" eller "sporten"). Dessuten føyer limricker seg til den lange, lange listen over ting jeg hater. Men jeg gir ikke opp!