tirsdag, januar 09, 2007

Mitt liv som telefonselger

-Hei, goddag, jeg ringer i fra Infonor i Oslo angående brannsikkerhet, snakker jeg med huseieren?
-Jeg er ikke interessert i brannsikkerhet, jeg bor nemlig i murhus.
-Det blir ikke brann i murhus?
-Nei.
-Du har aldri sett et ubrent murhus før?
-Nei, mur brenner ikke.
-Neihei, det betyr vel kanskje at alt invetaret ditt er laget av mur også? Snakker du til meg via din murtelefon kanskje? I mursofaen, omkranset av murvegger og murgulv og murtak? Gjør du det? Forstyrret jeg deg i mens du leste i en murstein av en bok? Beklager så mye. Det må vel bli ganske varmt hos deg på sommeren, med all den muren? Jeg håper da inderlig du har et godt airconditioninganlegg? Du har kanskje bygd deg et anlegg i mur?
-Klikk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

din telefonselgerslask! hadde du prøvd å selge noe til meg hadde det endt med at jeg hadde slengt fra meg telefonrøret i vill frustrasjon og hoppet ut av vinduet.

Danielle sa...

Jeg har fått meg et fadderbarn i India for å gjøre opp for den dårlige sammvittigheten jeg får av jobben. OG! Jeg selger brannreflekser, som kan redde livet ditt i en brannsituasjon! Norske Myndigheter og Direktoratet for Brann og Eksplosjonsvern anbefaler at alle norske husstander utstyrer seg med dette spesialutviklede, selvklebende oblatet på 4 x 4 cm (det tåler ekstremt høy varme og reflekterer lys gjennom tykk røyk når det blir lyst på). Så hah!