torsdag, juni 23, 2005

Hummer-biler

Er det en ting jeg virkelig morer meg over i dagliglivet er det folk med Hummer-biler. Jeg kan ikke noe for at jeg trekker litt på smilebåndet hver gang jeg ser et av disse dyrene av en bil med et bittelite menneske inni. Jeg forstår ikke helt funksjonen av en bil som er så stor at du må parkere litt opp på fortauet for å ikke blokkere veien. Som en venn av meg så godt formulerte det: "Den eneste unnskyldingen for å ha en Hummer må være hvis du har åtte barn og alle spiller kontrabass".

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hva i helvete er en hummerbil for noe?

Danielle sa...

En helt enorm bil. Se her: http://www.hummer.com/

Stian Hopmark sa...

By far verdens tøffeste bil, for tøffe gutter - eventuelt rike gutter. (Ikke nødvendigvis sammenfallende egenskaper)

Egentlig en bil produsert for den amerikanske hæren, under akronymet HMMWV (utt. Humwee) som står for omtrentlig dette: High Mobility Multi-purposed Wheeled Vehicle.

Så en dag kjøpte The Governator en egen, og plutslig ble det et marked for en sivil utgave.

Ikke noe moro ved den - bare tøff.

Anonym sa...

Hrmf.. Ikke tøff - bare forurensende!

Anonym sa...

hrmf.. ikke tøff - bare forurensende!

Stian Hopmark sa...

De egenskapene har ingeting med hverandre å gjøre. En Leopard stridsvogn blir ikke mindre eller mer tøff selv om den forurenser mye, og koster skattebetalerne et latterlig stort sjusifret pengebeløp. Slik er det også for Hummer-bilene. Drit-tøffe - ja. Forurensende - ja, det også. Men ikke mindre tøff av den grunn:) (Jepp - der fikk jeg siste ordet:)

Danielle sa...

De er ikke tøffe! De er stygge som juling og vanvittig irriterende å se på. Gi meg en Lotus, der har du tøff bil!