mandag, mai 30, 2005

Kong Alkohol

Alkoholen er en lunefull ting. Det slutter aldri å forundre meg at den kan forandre meg, en litt bitter, men stort sett ganske oppegående verdensborger, til et slags dyr, en imbesil moron hvor alt intellekt forlengst har skrumpet inn til en pøl av forfall. Og likevel synes jeg det er nettopp det som er så storartet, hvordan jeg plutselig liker alle mennesker som sier hei til meg, akkurat som et barn blir jeg bestevenn med nærmest hvem som helst. Nå oppstår det jo selvfølgelig endel pinlige situasjoner i det rusen forsvinner, for plutselig har jeg inkludert en haug med mennesker jeg virkelig ikke kan fordra i vennekretsen. Dette har jeg foreløpig løst ved å bare passe på å alltid være full når jeg omgås visse mennesker.

4 kommentarer:

Justine sa...

Have you read the book Kong Alkohol?

Danielle sa...

Can't say I have, I didn't even know it was a book. Whats the name of the author?

Anonym sa...

"Kong Alkohol", er ikke det en bok av Jack London? En av hans mest kjente også, så vidt jeg har skjønt..

Har ikke lest den selv, men har pløyd gjennom andre som "En klondykehelt" og "Når villdyret våkner". En skikkelig machoforfatter, dette her! Han hadde vel i tillegg et tett og ikke alltid like godt forhold til "kongen" selv, så det er nok mye selvbiografisk i boka..

Men dette har du nok funnet ut for lengst ;o)

Danielle sa...

Vel, ja etter et kjapt søk på google trakk jeg linken til Jack London. Han er ikke akkurat min favorittforatter, men hadde jeg ikke allerede lest utdrag fra boken som overhodet ikke er min kopp med te, kunne jeg komme til å lese den utelukkende pga kul tittel.