tirsdag, januar 04, 2005

Jeg tror det er i Aftenposten de pleier å intervjue en forfatter å spørre vedkommende om hva hun synes er den beste boktittelen, det beste sitatet osv. Jeg klarer ikke lenger å slappe av etter at dette spørsmålet ble stilt, manien har grepet meg med all sin kraft. Og når jeg først har slått meg til ro med en tittel kommer en annen rekandes på ei fjøl og er enda bedre. Nå orker jeg snart ikke grunne på dette spørsmålet mer, og har slått fast at Jonas Gardells "Og så går nok en dag av våre liv for aldri mer å komme tilbake" er, om kanskje ikke den aller beste, i det minste en ganske god boktittel (selv om boken ikke egentlig er spesielt bra).

Men jeg lurer enda på hva jeg ville svart hvis jeg fikk spørsmål fra Dagsavisen, hva er det mest ubrukelige jeg eier? Hvem kunne jeg tenke meg å sitte fast i heisen med? Jeg aner strengt talt ikke, men jeg vil nødig bli en av de kjipe folke som intervjues og svarer ting som "Alt jeg lærte på skolen var nyttig" eller "Aller helst vil jeg stå fast i heisen med min kone og barna mine på 2 og 4 år". Jeg eier en del nipsgjenstander som min mormor gir meg hver jul, engler i lakkert pappmasjé og slikt, men ingen vil sette kaffen i halsen av latter hvis jeg sier det. Huff, jeg får da bare inderlig håpe jeg aldri utretter noe særlig og ingen spør meg "artige" spørsmål som skal vise meg fra en ny side.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jeg synes "døden vasker tøy" av jorunn mathiesen slår jonas gardell langt ned i støvlene. jeg misstenker at boka er en melodramatisk, middelmådig krimbok, og da derfor ikke lest den da jeg helst ikke vil få dette bekreftet...men foreløpig er jorunn mathiesen gud.
inga

Varog sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.